حلف الفضول(پرده ی سوم)

دهنگ

حال پس از این مختصر و دقت نظر و کنجکاوی،سعی می کنیم دو سه مورد را بصورت مشروح تر مورد بررسی قرار داده و نتیجه ی لازم را بدست آوریم.امید است که بتوانیم اقتدار خداوند را تبیین نموده و مدیریت اقتداری را در زندگی روزمره و اجتماع بیان کنیم.

ملاقات با یک قدرت کشوری و ملاقات با خدا را در کنار سایر موارد مورد بررسی قرار می دهیم.که در اینجا غرض اصلی پی بردن هر چه بیشتر به عظمت و گستره ی نفوذ و اقتدار خداوند است.اگر موردهای(الف،ب،ر) را درباره ی ملاقات و پذیرایی با یک مقام کشوری بررسی نماییم با کمی دقت متوجه می شویم که تجملات،خودنمایی،جاه طلبی،نقش نمایی و تظاهر،تفاخر و تملق،قدرت نمایی و تکبر و بالاخره مقام و مادیت به وضوح آشکار است.اما در مهمانی و ملاقات خدا مشاهده و لمس می کنیم که این چنین نیست.و هر نقطه و جایی محفل دیدار او و هر عابد و معبودی هم محفل اوست،و می بینیم که هر نقطه مسجد است،از قهر دریاها گرفته تا قله ی کوهها،حتی در آسمانها و کهکشانها و حتی از کاخ ها گرفته تا کوخها،و هر کسی می تواند بر خوان او مهمان باشد؛گدا و شاه،فقیر و غنی،شرقی و غربی و بالاخره شمالی و جنوبی،همه را در برمی گیرد.معنویت و تقوا حاکم است،بی نیاز و قدرتمندی احاطه بر کل جهان هستی دارد.اما هیچ ردی از منیت و قدرت نمایی مشاهده نمی شود درحالیکه او قدرت،آگاهی،اقتدارعظمت و هستی مطلق است و دیگر چیزها نسبی و اکتسابی ست.اما آمادگی حضور ،هدف و تعهدات ما دربارگاه خداوند با دیگر ملاقات ها قابل اندیشیدن و تامل است.و تبیین آن تعهدات و خوف ما را،و ابهت،عظمت،اقتدار و ناظر و حاضر بودن خداوند را در همه حال آشکار می نماید.در اغلب دیدارها،آمادگی حضور را در آراستن و پیراستن ظاهر خلاصه می نماییم و هدف را در برآوردن امیال نفسانی،جسمانی،اقتصادی،سیاسی و مادی می دانیم اما در ملاقات خدا،آمادگی حضور،هدف ما را و عظمت اقتدار خداوند را بیان می کند.خداوندی که قدرت مطلق است و بی نیاز،و ما موجوداتی خوار و ذلیل و فرو رقته در امیال مادی هستیم.حال به چگونگی آمادگی حضور خود در ملاقات های روزانه ی خود با خداوند می پردازیم.

ادامه دارد...

بازدیدکنندگان محترم!به منظور پیوستگی  مطلب حلف الفضول،تمام پرده ها را در لینک عقاید و دیدگاه ما(سمت چپ وبلاگ) به نمایش گذاشته ایم.



نظرات شما عزیزان:

احمد
ساعت17:56---2 آبان 1391
متن های در مورد حلف الفضولت خیلی بی معنی است. از این چرتها ننویسید که حالم داره به هم میخوره. حلف، تو که این رو نوشتی تا حالا خودت فکر کردی چه جور آدمی هستی؟

واقعأ خیلی متنت بی معنی هستش.
پاسخ: سلام.... همشهري محترم،همه با نواقصي روبرو هستيم و همه اين فرصت را داريم كه خودمان را به درجه ي بالاي انسانيت سوق دهيم.كافي ست اراده كرده و در اين مسير قدم هايمان را ثابت برداريم.خداوند به همه ي ماها راه راست را هدايت فرمايد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |